Brand Identity


Identitet er historiefortælling i farver og former

Vi lægger al vores erfaring og kreative energi i at skabe den identitet, 
der bedst viser verden, hvem I er og hvad I står for

– og ikke mindst, hvorfor I findes.

En virksomheds visuelle identitet er en funktion af virksomhedens værdisæt og eksistensberettigelse (dens ”why”) udtrykt uden ord. En identitet skal derfor være ægte – forstået på den måde, at identiteten præcist og ærligt skal berette hvem I er, hvad jeres ide om jer selv er, og hvad jeres historie er.

Derfor er en branding eller en rebranding andet og mere end en gang salgslakering.

Hugget i granit, for en tid, i det mindste

Når vi arbejder med jeres grafiske og visuelle identitet, begynder vi som regel med det vigtigste: Jeres logo. Et logo er som oftest hjerteblod for en virksomhed, og den mindste ændring er som et jordskælv og vil altid blive mødt med modstand.

Et nyt logo, på den anden side, er en chance for at få defineret sin egen fortælling i en ultrakompakt visuelt form. Derfor koster det penge at udvikle et godt logo – og det kan koste mange penge. Også hos os. For det tager tid at finindstille skytset.

Vi ser på jeres farvevalg, vi definerer brugen af logo, farver, payoff, skrifttyper, og vi gør det på en sådan måde, at der ikke er nogen tvivl om hvad meningen er. En visuel identitet bør være konstrueret, så enhver afvigelse kun kan ske efter en nøje tilrettelagt plan.

For man skal også følge med tiden og erkende, når ens identitet bliver en anelse jordslået at se på. Og det gør den.

FXA-Brand-Identity-01a

FXA-Brand-Identity-02a

En virksomheds identitet tager som regel sin form i hundredevis af små og store detaljer. Jo mere der er tænkt over detaljerne, jo lettere bliver det at sende de rette signaler, og derfor er forarbejdet så vigtigt.

Vi bruger forskellige online og offline platforme til at sikre, at jeres identitet er let at give videre til andre, der skal arbejde med den.

Vi skaber templates og guides, der klart og tydeligt viser hvad man må, og dermed også hvad man ikke må.

Det betyder, at en virksomhed trygt kan overlade det til eksterne at producere marketingmaterialer og stole på, at det blå logo ikke pludselig hænger på messestanden i en orange variant oversået med gyldne stjerner, fordi nogen syntes, at det kunne være fedt.

Jo flere regler, vi har defineret på forhånd, og jo flere templates, vi har lavet til jer, jo stærkere kan I styre resultatet og dermed jeres visuelle historiefortælling.

 

Kontakt os for at høre mere om Brand Identity eller book et uforpligtende møde med Peter Lindström direkte via vores kalender-app:

 

Book et gratis møde