Hvad er en kommunikationsstrategi?

 

En god, operationel kommunikationsstrategi er fundamentet for al effektiv markedsføring.  

FXA har udviklet kommunikationsstrategier for mange af vores kunder, både når det handler om at lancere et nyt produkt, en ny ydelse, eller rebranding af hele virksomheden. 

Vi skræddersyr en kommunikationsstrategi til jeres virksomhed med udgangspunkt i jeres overordnede forretningsstrategi, kvantitative og kvalitative markedsanalyser samt interviews med nøglekunder.

FXA-webfotos 800x460 Komm Strat

 

En kommunikationsstrategi skal grundlæggende besvare tre spørgsmål: 

 

1. Hvad vil vi sige?
2. Hvem vil vi sige det til?
3. Hvorfor vil vi overhovedet sige noget? 

 

Det sidste er måske en anelse overraskende, men det er ved at stille sig dette spørgsmål, at virksomhedens eksistensberettigelse — dens X-faktor, om man vil — bliver lagt for dagen. 

En kommunikationsstrategi indeholder - i vores terminologi - payoff, kernefortælling, argumentmatrice, personas og væsentlige nedslag i kunderejsen. Det er strategien. Selve planen for, hvordan vi gør, er faktisk ikke en del af strategien, men en del af det taktiske og operationelle niveau. Man kan sige, at strategien handler om, hvad vi vil. Dernæst skal vi finde ud af, hvordan vi når det, vi vil - det er en kommunikationsplan. 

Men vi afleverer altid en kommunikationsstrategi med en operationel plan - et roadmap - der viser, hvordan vi så når målet. 

Vi har gjort det for masser af virksomheder. Vi kan også gøre det for jer. 

Vil du se, hvordan vi har hjulpet virksomheder med at udvikle operationelle kommunikationsstrategier? Eller ligefrem have en selv?

 

Så kontakt os!

 

Book et møde i dag