En klar brand strategi, der flytter kendskab og markedsandele

Lindab Porte

Kunde Lindab Porte
Projekt

Lindab er primært kendt for bygningskomponenter som ventilation, tagrender og lignende – de færreste ved, at Lindab også råder over en af markedets bedste porteføljer, når det gælder porte.

Hvad vi gjorde
  • Kommunikationsplan
  • Strategi
  • Content
  • Nyt setup for landing pages
  • AdWords, SoMe, PR, SEO 

En kommunikationsplan, der åbner døre — og porte

 

Lindab er primært kendt for produkter og systemer til ventilation samt tagrender og tagplader i stål – de færreste ved, at Lindab også råder over en af markedets bedste porteføljer, når det gælder porte.

Det er faktisk lidt en skam, for Lindab producerer porte, der både er enhver arkitekts drøm om æstetisk appellerende og bæredygtige bygningskomponenter og samtidig lever op til alle de tekniske og funktionsmæssige krav, en rådgiver eller entreprenør kan komme i tanke om.

Lindab er ny kunde hos FXA, hvor vi har fået æren af at øge kendskabet til deres porte. Samarbejdet er kommet godt fra start med en ambitiøs kommunikationsplan, der skal adressere nogle af de områder, hvor Lindabs porte for alvor kan rykke: Brandværdi og kendskabsgrad.

Begge dele halter nemlig – men det er der råd for!

FXA-Lindab-Porte-Markedsleder

Ikke bare en port

Det er ingen hemmelighed, at porte til både private hjem og større byggerier er et relativt lavinteresseområde. Så længe porten går op og i på kommando, er alt godt. Eller hvad?

Nej, for i virkeligheden er der meget godt at sige om porte, og der er mange gode grunde til at interessere sig for dem, hvad enten man er arkitekt, rådgiver eller håndværker.

FXA-Lindab-Porte-Industri-porte

For det første kan en smuk port gøre en stor forskel på den æstetiske oplevelse af et byggeri. Farver, udformning og finish: Når man dykker ned i emnet, er der talløse kombinationsmuligheder. For det andet er der funktionaliteten, og her brillerer Lindabs portprogram ved at have både uhyre høj kvalitet og masser af muligheder. Og den tredje faktor, som er vigtig i moderne byggeri, er bæredygtigheden. En arkitekt skal i dag tænke produktlivscyklus ind i stort set alle byggekomponenterne.

Også her står Lindab stærkt, for man kan dokumentere, at samtlige delelementer i port-programmet er 98% genanvendelige – et stærkt argument, der skal frem i lyset - på samme måde som det skal formidles, at porte fra Lindab har fået en række bæredygtigheds-deklarationer.

Designobjekter i moderne byggeri

Vores kampagne for Lindabs porte centrerer sig derfor om at skabe en forståelse for porte som designobjekter med maksimal bæredygtighed. Vi arbejder på at skabe øget kendskab samt en markant styrket brand value, der skal placere Lindabs porte der, hvor de hører hjemme: Blandt de bedst kendte og mest værdifulde brands inden for porte.

FXA-Lindab-Porte-Industri-porte-02

Heino Juhl, Marketing og HR Manager i Lindab A/S fortæller:

”Med FXA som bureau på vores indsats for at øge kendskabet til Lindabs porte, har vi fået en yderst professionel og særdeles omhyggelig partner. En grundig indsats for at lære virksomheden og produktet at kende har givet et godt fundament for en helhjertet kampagne.”

Med udgangspunkt i en gennemført kommunikationsplan ruller vi nu en lang række kommunikationstiltag ud: PR, sociale medier, SEO, nyt set-up for landing pages med klare call to actions, AdWords- og printannoncering.

Skal du have en branding strategi, der flytter kunder og produkter? Så har vi garanteret et bud på det!

 

Book et møde i dag