EGH-30720-Egholm-Top-Banner-Main-Master

Ærligt arbejde, ærlige maskiner

Egholm får en tur med græsklipperen

Kunde: Egholm A/S 

Dato: Maj 2019

Type: Kommunikationsplan, grafisk design,
web, produktion og tryk 


Link: Besøg www.egholm.eu her  >>

Vi er nyt bureau for Egholm A/S, som har fået kommunikationsplan og en revitalisering af deres grafiske identitet.

Og godt ser det ud.

02-Egholm-CityRanger-2260-Petrol

Fra 2010 og frem til 2018 var Egholm A/S i Lemvig en del af Nilfisk-koncernen. Virksomheden var oprindeligt grundlagt af Kaj og Jens Christian Egholm tilbage i halvfemserne med stor vækst og stor succes til følge, og salget af virksomheden til Nilfisk var et vaskeægte dansk erhvervseventyr.

 I efteråret 2018 fik de to Egholm-brødre så muligheden for at købe virksomheden tilbage – med det erklærede mål at videreføre Egholm i sin oprindelige ånd med lokal forankring i Lemvig,  etablere sig som den naturlige markedsleder og at udvikle de bedste redskabsbærere i verden.

02-Egholm-CityRanger-2260-02

Enestående brandværdi

En redskabsbærer er en lille traktor, der kan udstyres med forskellige typer af redskaber til udendørs opgaver: Fejemaskiner, bladsuger, plæneklipper, saltspreder og meget andet. Egholms maskiner har knækstyring, som gør det let at komme rundt, selv når man ikke skulle tro, at der var plads. Og med den unikke tilkobling foran og bag på køretøjet kan man skifte redskaber på et par minutter helt uden at bruge værktøjer. Kommuner, anlægsgartnere og andre, der skal vedligeholde udendørs arealer, har alle brug for sådan en maskine, især når den er driftssikker og komfortabel.

 Faktisk er maskinen så smart og banebrydende, at den i daglige tale i mange lande kendetegnes som en Egholm hos brugerne.

08-News-Honest-People-02

- og en ambitiøs kommunikationsplan

Med de nye ejere er der også en konkret opgave, der skal løses: En revitalisering af det gamle logo, en ny grafisk identitet, en ny kernefortælling og en komplet og gennemgribende overhaling af samtlige materialer – fra arbejdstøj til bannere ude hos Egholms mange forhandlere verden over. Det er vores opgave her hos FXA.

 Vi har bistået Egholm med en ambitiøs kommunikationsplan, og i den kommende tid skal der produceres. Nyt design, ny identitet, nye materialer både on- og offline, selv Egholms demotruck har vi haft fingrene i. Vi har også udviklet et nyt payoff til Egholm A/S: Honest Work.

For det er, hvad de leverer.

07-NewsTeaser-Egholm-Honest-Work

Honest Work

Ideen med det nye payoff er at give køreren i traktoren en stemme. Han er typisk stolt af sit job, stolt af at kunne holde parker og veje rene, og han er glad for sin Egholm maskine. Men payoffet giver også en stemme til de dygtige folk hos Egholm i Lemvig, der designer, bygger og servicerer traktorerne. Derfor varierer vi payoffet: Honest People – Honest Work – Honest Machines og så videre.

Tag et kig på www.egholm.eu – her kan du lige nu se fase 1 af flere i en løbende udvikling af sitet, som for øvrigt er udviklet af os på Rapido-platformen.