The Quest for Oil

Digital produktion, Film og video, Game & Interactive, Web & Online

Kunde Maersk
Projekt

Maersk bad om assistance til at rekruttere 3000 specialister indenfor olieindustrien.

Hvad vi gjorde
  • Digital produktion
  • Film & video
  • Game & interactive
  • Web & online

 

Leg med Maersk!

"Skaf os bruttomateriale, så vi kan ansætte 3.000 kvalificerede ingeniører, geologer og andre erfarne specialister indenfor olieindustrien”.

Sådan blev udfordringen formuleret af Maersk’ Corporate Communication.

Resultatet blev, at vi producerede et Real Time Strategy spil, The Quest for Oil. Det en hands-on oplevelse af en af verdens mest sagnomspundne industrier, nemlig olie- og gasindustrien. RTF-spillet indeholdt desuden 3 små animationsfilm, som forsynede spilleren med vigtig geologisk- og seismologisk viden om, hvor muligheden for at finde olie er størst, og hvordan man bedst får udvundet olien fra jordlag flere tusinde meter under havoverfladen.

Vi producerede en reklamefilm for spillet, som blev eksponeret i 8 lande på Sky Channel, og allerede efter den første dag, var der blevet downloadet mere end 40.000 spil.

Spillet er siden blevet downloadet mange hundredetusinde gange verdenen over, og ligeså mange har derved kunnet ’lege’ med Maersk og virksomhedens værdier i længere perioder af gangen.

Spillet høstede da også flere internationale priser, bl.a. The Internationalist Awards for Innovative Digital Solutions.

 

Drilling

 

 

Oil Generation

 

 

Striking Oil

 

 

Vil du vide mere om, hvordan gamification og professionel video kan styrke dit brand? Det ved vi noget om - og det deler vi gerne med jer!

 

Book et møde i dag