The Quest for Oil

The Quest for Oil

Digital produktion, Film og video, Game & Interactive, Web & Online

Kunde: Maersk.

Dato: Maj 2013

Type: Digital produktion, Film og video, Game & Interactive, Web & Online

Link: Prøv selv >>

"Skaf os bruttomateriale, så vi kan ansætte 3.000 kvalificerede ingeniører, geologer og andre erfarne specialister indenfor olieindustrien”. Sådan blev udfordringen formuleret af Maersk’ Corporate Communication.

Hvad der fra vores side var tænkt som et redskab for rekruttering, blev undervejs i processen til meget mere, nemlig et væsentligt omdrejningspunkt for Danmarks største virksomhed i deres bestræbelser på at ’åbne’ sig for omverdenen.

Leg med Maersk!

Resultatet blev, at vi producerede et Real Time Strategy spil, The Quest for Oil. Det en hands-on oplevelse af en af verdens mest sagnomspundne industrier, nemlig olie- og gasindustrien.

RTF-spillet indeholdt desuden 3 små animationsfilm, som forsynede spilleren med vigtig geologisk- og seismologisk viden om, hvor muligheden for at finde olie er størst, og hvordan man bedst får udvundet olien fra jordlag flere tusinde meter under havoverfladen.

Vi producerede en reklamefilm for spillet, som blev eksponeret i 8 lande på Sky Channel, og allerede efter den første dag, var der blevet downloadet mere end 40.000 spil.

Spillet er siden blevet downloadet mange hundredetusinde gange verdenen over, og ligeså mange har derved kunnet ’lege’ med Maersk og virksomhedens værdier i længere perioder af gangen.

Spillet høstede da også flere internationale priser, bl.a. The Internationalist Awards for Innovative Digital Solutions.

Film nr.

01

Drilling

Film nr.

02

Oil generation

Film nr.

03

Striking Oil