Sundhedsstyrelsen: Kondomkampagne

Sundhedsstyrelsen: Kondomkampagne

Kunde: Sundhedsstyrelsen

Dato: 2012

Type: Koncept, grafisk design, kampagne, web, SoMe

”Kun Med Kondom” kampagne for Sundhedsstyrelsen.

Lokkehjulet

Lokkehjulet

Hvert år afvikler Sundhedsstyrelsen en ”Kun Med Kondom” kampagne, der skal få flere unge i aldersgruppen 18 – 22 år til at bruge kondom. I 2012 udviklede vi ”Lokkehjulet” – en kampagne, centreret omkring sloganet ”Hvorfor ta’ chancen? Brug kondom!”, der rettede sit fokus på, at det er god stil at bruge kondom hver gang. Kampagnestrategien tog afsæt i de unges virkelighed og vaner og blev udviklet i tæt samarbejde med fagkompetente og et antal udvalgte repræsentanter fra målgruppen.

Barok humor

Barok humor

Gennem en blanding af barok humor, afskrækkelse med glimt i øjet, et magisk-realistisk filmisk univers og en uforglemmelig, humoristisk-uhyggelig personkarakter skabte vi et nyt og meget anderledes bud på en sundhedskampagne målrettet unge.

Kampagnens elementer indbefattede et tv/biospot, et kampagnewebsite, en facebook og smartphone app, som blandt andet indeholdt et Lokkehjulet online spil, hvor man gik på virtuel ”date” med sine venner. Herudover også en outdoorkampagne, plakater, flush-ads, bannerreklamer og flyers.