SENNHEISER Counter-Strike Cup

SENNHEISER Counter-Strike Cup

Digital produktion, Grafisk design, Print media, Tekst, koncept og PR, Web & Online.

Kunde: Sennheiser Nordic

Dato: 2014

Type: Koncept, design, tekst.

BESØG SENNHEISER HER

Skab en nordisk viral kampagne med fokus på gamere.

Vi vendte kampagnen 180 grader, tog udgangspunkt i målgruppens konkurrenceprægede adfærd og skabte ”Sennheiser Counter-Strike 1.6 cups”

6 Counter-Strike turneringer om året, der samlede de nordiske gamer-klaner til weekendlange dyster med Sennnheiser Nordic som host og hovedsponsor. Kampagnen blev en overvældende succes i det nordiske gaming miljø og dermed også for Sennheiser Nordic.

SENNHEISER
Weekendlange dyster

Weekendlange dyster

Det stiller krav om en flerstrenget kommunikation, der taler til Sennheisers mange og forskelligartede kundegrupper med afsæt i netop deres præferencer. Men af helt overordnet betydning er det at være aktivt tilstede hos de kommende potentielle brugere af Sennheisers produkter.
I den anledning blev Factor X Adman – med udgangspunkt i et britisk loyalitetskoncept – bedt om at komme med bud på, hvordan Sennheiser Nordic kunne skabe en nordisk viral kampagne med fokus på gamere. Factor X Adman vendte kampagnen 180 grader, tog udgangspunkt i målgruppens konkurrenceprægede adfærd og skabte ”Sennheiser Counter-Strike 1.6 cups” – 6 Counter-Strike turneringer om året, der samlede de nordiske gamer-klaner til weekendlange dyster med Sennnheiser Nordic som host og hovedsponsor.

Gaming – og meget mere...

Gaming – og meget mere...

Kampagnen blev en overvældende succes i det nordiske gaming miljø og dermed også for Sennheiser Nordic, der under udviklingsprocessen indgik en fast samarbejdsaftale med Factor X Adman, der indbefattede løbende udvikling og eksekvering af on/offline materialer som website, annoncer, udstillingsmaterialer, merchandise, kataloger mm.