Kulturstyrelsen

Kulturstyrelsen

Grafisk design, Tekst, koncept og PR..

Kunde: Kulturstyrelsen

Dato: Oktober 2015

Type: Visuel identitet, design og layout

Opgaven:

Skab materialer, der formidler Børnekulturens Netværks initiativer.

Inspirations- og formidlingsmaterialer samt dokumentation af netværkets aktiviteter.

Børnekultur

Børnekultur

Film, musik, litteratur, billedkunst og teater. Alt det, der rykker os allermest. Kulturoplevelser får os til at forstå, hvem vi er, og man kan ganske enkelt ikke starte for tidligt. Gennem årene har Factor X Adman formidlet en lang række af de initiativer, Kulturstyrelsen og Børnekulturens Netværk er ansvarlig for.

skulle det nu også være nødvendigt?

... skulle det nu også være nødvendigt?

Børnekulturens Netværk er Kulturministeriets rådgivende organ for børnekultur og er sat i verden for igangsætte tiltag, der fremmer børns omgang med kultur. Netværkets medlemmer kommer fra Det Danske Filminstitut, Kulturarvsstyrelsen, Kunststyrelsen, Styrelsen for Biblioteker og medier, Undervisningsministeriet og Socialministeriet. Den brede sammensætning giver netværket mulighed for at favne bredt i deres aktiviteter – den brede tilgang til kultur i børnehøjde er netop en af netværkets styrker.

Information om mangfoldighed

Information om mangfoldighed

Vi har en finger med i stor set alle netværkets udgivelser – fra årsberetninger over antologier og bøger til informationsfoldere. Det handler om at udvikle inspirationsmaterialer til folk, der arbejder med børns kulturmøder. Udfordringen er at finde den fine linje mellem et levende og tiltagende grafisk udtryk, som samtidig afspejler, at det handler om børnekultur i al dens mangfoldighed.