Kilroy Travel: Hvervekampagne

Kilroy Travel: Hvervekampagne

Kunde: Kilroy Travel

Dato: 2012

Type: Koncept, grafisk design, kampagne, web, SoMe

Ambassadør for hele verden

Ambassadør for hele verden

Tilbage i 90’ern var Kilroy Travels meget kendte blandt de 18 – 26-årige som rejsebureauet, der kunne levere de mest spektakulære rejser for unge, ikke mindst pga. deres Go before it’s to late kampagner. I midten af 00’erne forsvandt Kilroy først ud af mediebilledet og herefter gradvist ud af målgruppens bevidsthed.

Kilroy Travel havde således et behov for at repositionere sig som de unges foretrukne leverandør af dannelsesrejsen efter gymnasiet. De efterlyste derfor nogle seriøse bud på markedsføring med ”kant”, som kunne eksekveres af deres interne kommunikationsafdeling, herunder en model til opbygning af et ambassadørkorps på gymnasierne samt idéer til involverende og relationsskabende events.

Kilroy

Vi gennemførte en dybdegående markedsanalyse, inklusiv en række fokusgruppe-interviews og vendte tilbage med et idékatalog, der gav klare anvisninger på opbygning af et loyalitetsopbyggende ambassadørkorps på landets ca. 130 gymnasieskoler.

Ligeledes indeholdt kataloget en række idéer til, hvordan Kilroy kunne sikre sig øget og vedvarende synlighed over for målgruppen, både på uddannelsesinstitutionerne og i det offentlige rum, ligesom kataloget fremkom med idéer til events med fokus på rejser og målgruppens udlængsel.