Danfoss: Et pionerarbejde med ny grafisk identitet

Danfoss:
Et pionerarbejde med ny grafisk identitet

Grafisk design, Print media

Kunde: Danfoss Cooling

Dato: 2014

Type: Koncept, grafisk design

At implementere et helt nyt corporate design i nogle af Danfoss’ første go-to-market aktiviteter efter et markant skift i stil og tone.

Workshop med Danfoss’ centrale kommunikationsafdeling og en lang række marketing managers fra forskellige divisioner – siden implementering til Chillventa-messen 2014.

Et langvarigt samarbejde

Et langvarigt samarbejde

Factor X har i adskillige år haft en koncernleverandøraftale med Danfoss og er blandt de reklamebureauer, der er godkendt til at løse opgaver for koncernens forskellige afdelinger og divisioner. For snart 10 år siden havde vi æren af at udarbejde designmanualen for det grafiske design, der har givet Danfoss sit helt eget udtryk i alle årene siden, og siden har vi løst utallige opgaver for flere af Danfoss’ afdelinger og divisioner.

Chillventa `14:  Første visning af nyt design

Chillventa `14:
Første visning af nyt design

Det nye, røde design blev første gang vist frem for markedet ved Chillventa-messen i Nürnberg i oktober 2014 – og Factor X Adman havde stået for det grafiske arbejde, med messaging, skærmpræsentationer og messemagasin – alt sammen i de nye klæder og med Danfoss’ nye tagline i fokus: Engineering Tomorrow.