Epiito: VR for healthcare, Smart City og industri
16. april 2018

CeramicSpeed Industry:

Hybrid-kuglelejer får tingene til at glide


Vi har udarbejdet en omfattende kommunikationsplan for CeramicSpeed Industry – en fremadstormende jysk virksomhed med speciale i hybridkuglelejer til industrien. Kommunikationsplanen skal give stærk vækst i de kommende år og kridter blandt andet banen op til konkrete salgsskabende aktiviteter på udvalgte markeder.

CeramicSpeed… Navnet gør de fleste cykelentusiaster bløde i knæene. Blandt professionelle cyklister og dedikerede amatører er CeramicSpeed kendt som producenterne af verdens bedste og mest letløbende nav og tandhjul til racercyklen – alle baseret på kuglelejer med keramiske kugler. Fordelene er mange: Lav vægt, superlav friktion, ekstrem hårdhed og lang holdbarhed sammenlignet med konventionelle stålkuglelejer.

Men også i industrielle sammenhænge er der store fordele ved at bruge kuglelejer med keramiske kugler – hybridlejer – i elektromotorer, industrirobotter og industrimaskiner. Nedbrud af kuglelejer koster hvert år industrivirksomheder formuer, da de skal stoppe produktionen og skifte lejer med ugers eller måneders mellemrum. CeramicSpeed hybridlejer forlænger markant lejets levetid, så der kan gå år imellem hvert produktionsstop.

Det betaler sig!

CeramicSpeed ønskede en operationel kommunikationsplan, der skulle sætte fokus på de mange produktfordele overfor udpegede målgrupper på tværs af brancher og lande. Den kommunikationsplan har vi nu udviklet.

Klar argumentation, klare fordele

I mange tilfælde er valget af hybridkuglelejer en sand no-brainer. Det gælder for eksempel i fødevareindustrien, hvor der er krav til alle komponenter i maskinerne. Hybridlejer fra CeramicSpeed er godkendt til fødevarebrug og skal blot skiftes med flere års mellemrum – i modsætning til almindelige lejer, der skal skiftes hver anden eller tredje måned.

Det maksimerer oppetiden og reducerer omkostningerne til vedligehold til et absolut minimum. Det afspejler sig direkte på bundlinjen. Samtidig er der en række forbehold, der er lette at tilbagevise, hvilket kommunikationen også skal favne.

Egentligt skal alt dette bare kommunikeres ud til de rigtige mennesker, og dem har vi brugt krudt på at identificere. I de kommende måneder implementerer CeramicSpeed vores anbefalinger til at rulle kampagner ud til fødevarebranchen på udvalgte eksportmarkeder, og vækstpotentialet er ganske enormt.

//]]>