Inbound i service og support

Når nu det er køberne, der har magten, betyder det også, at de har højere forventninger end nogensinde før til den oplevelse, de får som kunde hos dig. Det gælder både på B2B og B2C-markedet, vel at mærke.

 

   Inbound metoden i salg                Inbound metoden i salg   

 

Når nu det er køberne, der har magten, betyder det også, at de har højere forventninger end nogensinde før til den oplevelse, de får som kunde hos dig. Det gælder både på B2B og B2C-markedet, vel at mærke.

I dag kræver kunderne, at der er adgang til:

  • Kundeservice og support uden friktion og besvær
  • Mulighed for at kunne hjælpe sig selv via online guides og videocontent
  • En menneskelig oplevelse, også selv om den er serveret af en chatbot

Det kan man med HubSpots Service Hub.

 

Den ubehagelige sandhed om kunder

Alle er glade for at have kunder. Ikke sandt? Det vil sige – nogle gange er de selvfølgelig irriterende. Og lidt i vejen. Og besværlige og krævende. Og urimelige. Men det er trods alt dem, vi lever af, alle sammen.

Kunderne har ændret sig, efterhånden som køb og salg har ændret sig. Og vi er alle kunder et eller andet sted.

Der er meget, vi ikke vil finde os i, når vi er kunder et eller andet sted. Digitaliseringen af køb og services har betydet, at trofastheden blæser i vinden. Èn dårlig oplevelse, og vi er videre. Vi vil ikke længere finde os i arrogant behandling. Vi gider ikke hænge i en telefonkø for at komme igennem til support eller kundeservice. Vi gider slet ikke taste os igennem et tælletræ med tolv tusind muligheder, før vi kan tale med nogen.

Vi gider ikke klikke os gennem det automatiske og generiske Q&A-helvede for at finde et svar på vores problem.

Der er meget, vi ikke gider. Det gælder også for dem, der er kunder hos os. Det er kunden, der har magten og er bevidst om det.

HubSpot-Flywheel

Kundeservice er en investering, ikke en omkostning

Brug din kundesupport og service som en mulighed til at være i konstruktiv, generøs dialog med dine kunder – byg loyalitet og vær proaktiv, forudse problemer og server løsninger. Vær ydmyg og imødekommende, og vær til stede døgnet rundt.

Så let er det. Det er i al sin rørende enkelhed ideen bag inboundmetodikken anvendt på service og support – og det er alt sammen båret af software.

Læs mere om HubSpot Service Hub her >>

Vil du vide mere om HubSpot's service hub ?

Kontakt os, for et uforpligtende møde om hvordan vi kan hjælpe dig i gang med optimal service online.

 

Book et møde med Peter

De tre faser i inbound marketing – og de medier, der hører med

Attract-fasen

Du vil gerne have flere besøg på dit website. Men hvorfor egentlig? Er det ikke bedre at få de besøgende ind, der rent faktisk kan blive til forretning?

Med inbound marketing kan du koncentrere dig om at hive de helt rigtige besøgende ind – de besøgende, der er interesseret i dit indhold og i din virksomheds produkter og ydelser. Du kan endda tiltrække dem på det helt rigtige tidspunkt: Når de er parate til at vide mere om dig og det, du kan tilbyde.

Brug din content-strategi til at etablere dig selv som en autoritet på dit felt og i søgemaskinerne. Brug video og blog til at få dine produkter og ydelser præsenteret til alle, der måtte være interesseret og også nogle af dem, der ikke ved, at de er interesseret.

Brug målrettet annoncering til at skabe brand awareness, uanset om du henvender dig til potentielle kunder eller gamle kendinge.

 

   Inbound metoden i marketing   

Engage-fasen

Gå i dialog med dine kundeemner på de medier, de foretrækker, og skab grundlaget for en langvarig relation. Brug email, bots, live-chat eller apps, og skaf dig selv viden om dine kundeemner gennem call-to-action, formularer, spørgeskemaer, konkurrencer og lead flows. Brug al den information, du opsamler i dit CRM-system, til at gøre brugeroplevelsen på dit website optimal i forhold til den besøgendes ønsker og købsparathed. Nå din målgruppe og skab loyalitet med sociale medier og annoncering.

   Inbound metoden i salg   

 

Delight-fasen

Brug e-mail og marketingautomatisering samt samtaler til at levere de rigtige oplysninger til den rigtige person på det rigtige tidspunkt hver gang. Koordiner med dine kolleger i salg og service til at oprette kontekstuelle samtaler med de personer, du handler med. Opret mindeværdigt indhold, dine kundeemner kan dele med deres venner og familie ved at bruge de indholdsformater - som f.eks. video - som dine kundeemner foretrækker.

   Inbound metoden i service