parallax background
WUPPI: Nyt fokus på profilering af medlemmerne
Inbound:
Se filmen – læs bogen…
31. januar 2018
PR med Pawel
– og to dygtige gæster på bureauet
31. januar 2018

WUPPI arbejder for indsamling og genanvendelse af hård PVC - men WUPPI var ikke meget uden sine medlemmer. I en lang række nye satsninger sætter vi i 2018 fokus på medlemsvirksomhederne i WUPPI og deres tanker og visioner om hvordan plast kommer til at indgå som en del af den cirkulære økonomi.

WUPPI er den danske plastbranches fælles initiativ til indsamling og genanvendelse af produkter af hård PVC - primært byggeprodukter som rør, tagrender og tagplader. I de sidste tyve år har WUPPI sammen med Marius Pedersen A/S indsamlet tusindvis af tons hård PVC, som er blevet renset, neddelt og genanvendt i nye PVC-produkter.

Bag WUPPI står en ejer- og medlemskreds på i alt 13 danske og internationale virksomheder, der alle arbejder med PVC-baserede produkter. Disse 13 virksomheder får nu mulighed for at bruge deres engagement i WUPPI aktivt i deres egen kommunikation gennem en række nye tiltag, som vi har tilrettelagt og udfører i samarbejde med både medlemmer og WUPPI selv.

Redesignet website

Først og fremmest sætter vi medlemmerne i fokus på WUPPIs redesignede website . Ideen bag redesignet er at gøre sitet mere brugervenligt, ligesom det også trængte til en gennemskrivning, efter at vi i 2017 har produceret en hel del indhold i form af nyheder og artikler.

På websitet får medlemsvirksomhederne også mulighed for at downloade materiale til deres egen kommunikation - f.eks. et WUPPI-mærke, PowerPoints og pdf'er. Her kan medlemmerne også rekvirere nye brochurer og låne udstillingsmateriale fra WUPPI.

Profilbrochure til medlemmerne - og flere nyheder

Dertil har vi strikket en ganske ny brochure, hvor medlemsvirksomhederne får rum og plads til at profilere sig og fortælle om deres arbejde med cirkulær økonomi. Vi vil også optrappe vores arbejde med at skrive og distribuere nyheder for WUPPI via nyhedsbrev, website og LinkedIn - og mange af medlemsvirksomheder får produceret videos med interviews med deres CSR-ansvarlige. I disse interviews vil vi gå tættere på medlemmernes grunde til at engagere sig i genanvendelse af PVC.

Det europæiske samarbejde kommer i spotlight

Som en del af det europæiske PVC-samarbejde er det også vitalt for WUPPI, at hele den ambitiøse europæiske indsats for en cirkulær plastøkonomi bliver trukket frem i lyset. Derfor vil der året igennem blive kommunikeret ganske kraftigt om det arbejde, der foregår i den europæiske organisation VinylPlus - for cirkulær økonomi nytter ikke meget, hvis der kun er tale om et enkelt land, der går solo.

Du kan besøge WUPPIs nye hjemmeside her >> - og du kan selvfølgelig melde dig på WUPPIs nyhedsbrev på siden.