Kulturstyrelsen
15. november 2016
Visiopharm
15. november 2016

SENNHEISER Counter-Strike Cup

Digital produktion, Grafisk design, Print media, Tekst, koncept og PR, Web & Online.


Weekendlange dyster

Det stiller krav om en flerstrenget kommunikation, der taler til Sennheisers mange og forskelligartede kundegrupper med afsæt i netop deres præferencer. Men af helt overordnet betydning er det at være aktivt tilstede hos de kommende potentielle brugere af Sennheisers produkter.

I den anledning blev Factor X Adman – med udgangspunkt i et britisk loyalitetskoncept – bedt om at komme med bud på, hvordan Sennheiser Nordic kunne skabe en nordisk viral kampagne med fokus på gamere. Factor X Adman vendte kampagnen 180 grader, tog udgangspunkt i målgruppens konkurrenceprægede adfærd og skabte ”Sennheiser Counter-Strike 1.6 cups” – 6 Counter-Strike turneringer om året, der samlede de nordiske gamer-klaner til weekendlange dyster med Sennnheiser Nordic som host og hovedsponsor.

Gaming – og meget mere...

Kampagnen blev en overvældende succes i det nordiske gaming miljø og dermed også for Sennheiser Nordic, der under udviklingsprocessen indgik en fast samarbejdsaftale med Factor X Adman, der indbefattede løbende udvikling og eksekvering af on/offline materialer som website, annoncer, udstillingsmaterialer, merchandise, kataloger mm.