parallax background
Inbound – tag det roligt!
ELO Nordic – konkurrencekraft gennem digitalisering
10. oktober 2017

Man fornemmer en undertrykt stønnen hos mange marketingchefer i disse tider. For alle prøver at proppe inbound marketing ned i halsen på én, og man kan let få det indtryk, at man er dødsens, hvis ikke man hopper med på vognen. Men hvad er der egentlig om snakken?

Er der tale om et paradigmeskift i markedsføringsfaget, eller skal man tage det roligt?

Vi har et svar, og det er hverken hvid magi eller noget, der kræver, at alting skal smides ud og laves om: De gamle dyder på B2B gælder stadig – og inbound er et nyt værktøj til bæltet. Et smart værktøj, men stadig bare et værktøj.

Inbound er smart og digitalt...

Ingen tvivl om det. Alle de store gør det allerede. Men hvad så, når man er vant til at gøre det hele på den gængse måde – med messer, kampagner, relationer og personligt salg?

Efter vores allerbedste mening handler det om at se inbound som en motor, der – smurt med generøsitet og lysten til at skabe godt og relevant indhold – kan spytte en hulens masse varme salgsleads ud til en B2B-virksomheds sælgerstab. Det er smart, det er digitalt, og det er et prægtigt værktøj.

- men!

For der er også et stort men: Jo mere ens salg er baseret på strategiske relationer, jo sværere er det at forelske sig i kunsten at skabe bunker af nye leads. Jo smallere segment, man bevæger sig i, jo mere betyder de personlige relationer. Dét kan inbound ikke erstatte. Det kræver gammeldags håndværk, relationsmarkedsføring, begavet salgsstrategi og så videre.

En nøgtern vurdering er en god ide

Inbound er altså ikke et mirakelmiddel for enhver B2B-virksomhed. Men derfor bør man overveje det kraftigt i sit marketingmix alligevel, fordi det har nogle markante styrker som værktøj.

Vi har skrevet en bog, der kort og præcist forklarer, hvornår og hvordan man som B2B-virksomhed bør overveje inbound marketing.

Vi har skrevet bogen til dig, der er marketingansvarlig i en dansk, eksporterende industriel virksomhed, og som gerne vil have en nøgtern vurdering af inbounds muligheder – og inbounds begrænsninger, ikke mindst.

Vi har gjort vores bedste for at bogen også skal være underholdende at læse – og du kan læse den online som PDF eller endda bestille den trykt på 100 % ikke-digitalt papir.

Vi udsender vores nyhedsbrev ca. 4 gange om året - du kan naturligvis altid melde dig fra igen.
Vi udsender vores nyhedsbrev ca. 4 gange om året - du kan naturligvis altid melde dig fra igen.