parallax background
ELO Nordic – konkurrencekraft gennem digitalisering
Danfoss Industrial Refrigeration: Øl, bacon og infografik
9. oktober 2017
Inbound – en hands-on guide!
10. oktober 2017

Det er nu så rart, når gamle kunder ringer og siger, at de kaster sig ud i nye eventyr – og at vi som en selvfølge skal være med til at gøre det nye eventyr til en succes.

Således med ELO Nordic, der netop har gennemført et ejerskifte med en ny ejer/direktør, der ikke kunne tænke sig nogen bedre til at kommunikere for sig end lige præcis os.
Vi takker ydmygt og går i gang med at smide al ydmyghed over bord (på kundens vegne, naturligvis).

Elektronisk ringbind

ELO Digital Nordic ApS er skandinavisk distributør af ELO Suite, som er et af verdens mest solgte ECM-systemer (ECM = Enterprise Content Management = avanceret dokument- og datastyring).

For nu at tage alle akronymerne med, så står ELO for Elektronischer Leitz-Ordner; dvs. det digitale ringbind. Vi har her også afsløret, at produktet dels er digitalt, dels er tysk. Der er tale om software, og software kræver helt nye måder at tænke på, når det skal sælges og markedsføres.

ELO Nordic har eksisteret i en hel del år uden at gøre det store væsen af sig. Men markedet for softwaresuiten findes, det er stort, og nu skal det udnyttes. Derfor har vi hen over sommeren arbejdet med en stort anlagt kommunikationsplan for ELO Digital Nordic og dets søsterselskab DokView ApS, som begge udbyder løsninger til data- og dokumentstyring til virksomheder og organisationer af alle størrelser.

Inbound og traditionelle salgskanaler

ELO Suite er udviklet af det tyske softwarefirma ELO Digital Office, som har solgt mere end 750.000 installationer verden over og har bl.a. Lufthansa og Siemens på kundelisten. Nu skal virksomhederne i hele Skandinavien også have det glade budskab om hvordan digitalisering af arbejdsgangene i en virksomhed kan styrke konkurrencekraften – og det er os, der er valgt til at fortælle den historie.

Det gør vi gennem et par velkonstruerede websites, sociale medier, PR og en lead-maskine baseret på tankegangen fra inbound marketing; løsninger, der vil blive rullet ud i de kommende år med som den eksekverende part. Bag det hele ligger en gennemarbejdet kommunikationsplan, hvor vi har fokuseret på at tilrettelægge kommunikationen, så den skaber salg.

Samtidig har vi også begået den visuelle identitet og et nyt website for Executive Control A/S, der er det selskab, der ejer ELO Digital Nordic og DokView.

De to hovedsites har premiere sidst på året - Executive Control er allerede online og kan besøges på www.control-x.dk